HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

Leszámolok a gázosokkal...

2011.03.07. 12:59 Laci Today Magazin

Rihaj!

Felsorolom a szakmáimat:
eredetileg angol-orosz szakos nyelvtanár vagyok, egyértelműen humán beállítottságú ember.
Dolgozni nem tanárként, hanem repjegyértékesítőként dolgozom, tehát szintén humán téma.

Egyéb szakmáim, amikre az Élet tanított:
 
Szobafestő és mázoló
Annó beáztunk a fürdőszobánkban, hívtunk festőt: megígérte hogy jön, aztán vártuk glédában, de nem jött.
Hívtunk másikat: az eleve megmondta, hogy kis szar munkára nem jön ki, sőt nem fogunk rá embert találni, és neki lett igaza.
Azóta magunknak festünk-tapétázunk, itt-ott apám segédletével ( http://lacitoday.blog.hu/2010/11/29/tapetaztunk )

Autószerelő
Na, autószerelő, az nem vagyok. Addig, amíg az autószerelőmnek ENIKŐ a keresztneve, nincs szükségem, hogy magam javítsak. Sőt luxus. Nekem az összes haverom lány, de még az autószerelőm is.
Enikőről persze tudni illik, hogy aranykorában rallyversenyző volt, Trabanttal. Mentségére legyen mondva, hogy akkoriban nemigen volt választék.
Autószerelő tehát nem lettem, bár tudok AC pumpát cserélni 42másodperc alatt. Első autónk egy Lada volt, és ez alapelvárás.

Vízszerelő
Pár éve, az új lakásunkban, volt egy vízszerelési bajunk, hívtunk vízszerelőt. Kijött, megcsinálta ötezerért ("Nektek csak ennyi, mert apádat ismerem"). Igazából csak két csavarral volt dolga és az anyagot is én vettem. MÉG aznap éjjel arra ébredtünk, hogy zubog a víz.
Nem azzal kezdtem, hogy elzárom a főcsapot, hanem ELŐBB töröltem apám haverjának a számát a telefonomból, hogy soha többet ne tudjam hívni. Miután ezt az elsődleges bajt elhárítottam, csak ekkor zártam el a főcsapot. Másnap megint vettem anyagot, plusz szerszámot, és megjavítottam.
Azóta magunknak csinálom a vízszerelést.

Gázszerelő
Idén hét éves a házunk, a cirkónk ugyanennyi idős, és két hete mókázni kezdett. Ha megnyitom a melegvizet, tök hamar kihűl. Hívtam tehát a Gázost. (nem akarom mindenki előtt lejáratni, henz ferencnek hívják. Vagy: henc. Vagy: hencz. Nem számít. A lényeg hogy kisbetűvel írd!)
A Gázos az az ember, aki felszereli lakásépítéskor gyárilag az új cirkót, és évente egyszer kijön elvesz 5000-et, "átnéztem kitisztítottam" címmel.
Szóval a Gázost kihívtam hétfőre. A szakikat ismerjük: csörögjé rá aznap, különben baromira elfelejt.
Rácsörögtem, de röhög, hogy elfelejtette, hogy épp nyaral, ma mégsem jön, de holnap igen.
Jó pofát vágtam hozzá, és keddben maradtunk.
Kedden nem értem el telefonon, viszont nem is jött.
Kezdtem úgy érezni, hogy hencferenc csak addig Gázos, amíg nem kell hibát elhárítani.
hencferenc egyébként vesegörcsre hivatkozott, hogy amiatt nem jött. Dehát BELL!!! Feltalálta a telefont! Ideszólhat, vagy felveheti, vagy felveheti a felesége, satöbbi. hencferenc vesegörcsét azért nehéz komolyan venni, mert még előtte családi programra hivatkozott, meg hogy "rendes ember este hatkor már nem dolgozik".  Hádde Ő JAVASOLTA ezt az időpontot!!...

Vesegörccsel kapcsolatban érdekes még, ez egyfajta szaki-betegség, mert hencferenc is erre hivatkozott, de van egy haverom, hegesztő, egyszer nem volt kedve bemenni, mondta röhögve, hogy beszólt, hogy vesegörcse van nem megy dolgozni... mondom, ez egy szaki-betegség lehet.

Mindenesetre írtam hencferencnek, hogy majd ha egyszer infarktusa lesz, remélhetőleg minden orvosnak épp családi programja lesz, VAGY épp orvoshoz kellett menniük.

Kerestem egy Másik Gázost (telefonszáma van, neve nincs, Pomáz Metropoliszban nincs túl nagy választék), kihívtam szerda estére. Szerda délelőtt azért még szórakozásból felhívtam hencferencet, hogy mivan-mivan, mire mondta, hogy ma este jön.
De vele ugye tegnapra állapodtunk meg, meg tegnapelőttre. Mondtam neki, hogy felőlem jöhet, lesz itt egy Másik Gázos is, mire ő megsértődött: "potyára nem megyek ki".

Az a jó, hogy a Gázos, neki VAN önérzete.
A festő legalább szimplán leszarja.
A vizes legalább kijön és elszarja.
De a Gázos? A Gázosnak bele lehet gázolni az önérzetébe. Dehát, valljuk be töredelmesen: ez volt a cél!  ...

Szóval hencferenc helyre lett rakva, és este a megbeszélt időhöz képest csak egy órát késve, megjelent a Másik Gázos.
Rendesember-külsővel, és 6.500-ért kapirgált valamit a cirkóban. LETT MELEGVÍZ, és adtam neki svarcban hétezret, majdnem szájon is csókoltam örömömben, csak szúrt a bajsza.

Örömünk végtelen volt - egy napig. Avagy: örömünk véges volt, 24 órás.

Felhívtam, hogy hát nemegészen úgy történt. Kijött garanciában, és megállapította, hogy a cirkó jó, a csaptelepek rosszak. (a műtét sikerült, csak a beteg meghalt közben, avagy, ha nem értesz hozzá, legalább tudd másra kenni. Kormányzáskor egy egész előző ciklusz rendelkezésre áll ebből a célból)

De azért valljuk be: ezek a szaniterek, ezek már nem a régiek. Csak pár évre gyártják őket!
Továbbiakban LT = Laci Today, és MG = Másik Gázos:

LT: -De ha jól értem, bármelyik csapot nyitom meg: elmegy a melegvíz. Tehát: MINDHÁROM csap rossz?
MG:-Igen.
LT: -És eddig jók voltak?
MG: -Igen.
LT: -Tehát most EGYSZERRE romlott el három egymástól független vízcsap?
MG: -Igen!

Gyorsan számoltam egyet: IGEN, ennek legalább 4% az esélye, hogy így történjen.

De határozott volt, és végtére is, ő a szakember, hát higyjünk neki. Mondta azt is, hogy egykaros csapba nem érdemes belet cserélni, mert eleve szar az utángyártott, hanem cakumpakk cseréljük le.
Az darabonként 12-15ezer. Elkezdtem számolgatni, és arra jutottam, hogy a konyhában kétkaros van: kicserélem a belét ötszáz forintért, a többiet majd ha EZ bevált.
És kicseréltem, mert vízszerelő, az már vagyok ugye, de továbbra sincs melegvíz, tehát NEM a csapok a hibásak!

Fel is hívom MG-t, hogy rossz tipp volt, próbáljon újra. Kérhet felezést, telefonos segítséget, felhívhatjuk apukámat, de akkor kevesebbet fizetek.
Mire ő:
-Nézze, itt valaki kavar, és az nem én vagyok!

Jeleztem neki, hogy napok óta nem találja a hibát, és remélem, ha egyszer légzésleállása lesz, pont aznap rossz lesz a lélegeztető a kórházban, és szintén napokig keresik majd a hibát, és azt mondják majd, hogy a beteg kavart.

Egyúttal töröltem mobilomból a számát, és arra a következtetésre jutottam, hogy hát a gázt eddig tiszteltük, hiszen csúnyákat tud, de mostantól leszarom: a cirkó sem lehet bonyolultabb, mint egy közepesen összetett angol nyelvtani szerkezet. Márpedig ha lediplomáztam angolból, akkor egy cirkó ehhez képest kutyafasza.

                                                  
                                          És eljöve a cirkó szétszedetele.


Addigaddig logikáztam, hogy itt megy be a hidegvíz, és ott jön ki a forróvíz. És a kijövő csőbe van csavarva egy pillenpatty. AHA, ez lesz az érzékelő. Ha túl forró a víz, leállítja a fűtést, és ő már langyosnál bejelez valamiért, EZÉ NEM MELEGSZIK!!!!! Lehúztam róla a vezetéket, hogy ne tudjon jelet adni. És lőn: VAN MELEGVIZÜNK!
Tartósan és megbízhatóan meg minden!
Cirkójavítás egyetlen mozdulattal!
Mondjuk, hogy lehúztam a vezetéket: ezzel valójában kiiktattam egy elég fontos biztonsági elemet, a túlforrósodásgátlót.
Ha figyelembe vesszük hazánkban a kazánrobbanásokat, bátran* kijelenthetjük, hogy egy LÉTfontosságú elemet zártam ki a rendszerből.

(* "bátran" - értsd: "a cirkó közeléből elfutva, az ágy mögött, fejünkön párnával")

Dehát: kit érdekel, nem igaz?

Ma felhívtam egy Harmadik Gázost, hogy hol lehet Pillenpattyot kapni ehhez és ehhez a típusú készülékhez.
-Hát azt, csak úgy kapni, azt nem lehet, csak gázosoknak adnak, hívjon gázost!
-Már hívtam kettőt is, és most magam próbálnék szerencsét.
Vonal túloldalán hüledezés, végül megegyezünk: a Pillenpattyhoz CSAK úgy juthatok hozzá, hogy mobilon megbeszélünk egy találkát, ő leejti a földre, én meg felveszem, és nem is találkoztunk.
-Nyilván a garanciát is felejtsem el, ugye?
-Nehülyéskedjen fiatalember, ha nem szerelő szereli be, akkor mit akar?
-Hádecsak EGY CSAVAR az egész!  (ez egy csavar-méretű szerkeszet, és betekered a csőbe)

Végül egy másik szervizzel sikerült megállapodnom, hogy bemehetek, adnak, de most éppen nincs, viszont én meg úgy vagyok vele, hogy pár napig simán megvagyok túlforrósodásszabályozó nélkül is.

Úgyhogy, innét kezdve, a gázosunk is én vagyok.


A mai írást cliffhenger-effektussal zárjuk: azaz most mindenki aggódhat, hogy felrobbanok, vagy sem, mert az alkatrész cseréje még várat magára. Hiánygazdaságban élünk, és pár napot várni kell a létfontosságú eszközre. Addig meg tényleg elvagyunk nélküle. A lényeg, hogy VAN melegvíz!

Üdv!
Laci Today

19 komment

Címkék: a gázos szakik leszámolok gázossal

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr952718106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.03.07. 13:41:22

Akkor most a létfontosságú pillenplatty státusza: Confirmed vagy csak Requested?

A cirkómat félévente vízkőteleníteni szokták, különben eldugul....nem azzal van a baj?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.07. 16:38:02

@Myta: elnézést, a másodikbejegyzés elejét véletlenül "cickó"nak olvastam.
Nem a vízkő, mivel az érzékelő kiiktatásakor megszűnik a baj: ezzel egyértelművé vált, hogy ő a ludas. A Pillenpatty ügyében szerdán érdeklődhetek, hogy érkezett-e.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.03.07. 17:20:27

@Laci Today Magazin: :DDDD ha nagyon forró vízben fürdesz a te mellbimbód is vízköves lesz! (próbáld ki)

Hang Ember 2011.03.07. 20:09:45

@Myta: viszont a tojásai megfőnek. éééééés, a vacsora tálalva.

Te Laci, azé ne nagyon húzd és halaszd a pillenpatty cseréjét, mer adegy: nem jó a tűzzel (yelen esetben a tüzeléstechnikai berendezéssel) játszani, adkettő: az ördög nem alszik. (azé véres a szemi)
adhárom: mörfi is megmonta (nem, nem az eddie, mer az a méden szörnye), hogy ami elromolhat az el is romlik, a magyar bölcs meg hozzáteszi, hogy a baj mindig csőstül jön. (yelen esetben a baj a csőben van. a csőben lévő pillenpattyban,no.)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 09:43:30

@Myta: nem bírom a forróvizet. Megöli az ondósejteket és akkor nem férfias az ember.

@Hang Ember: köszönöm a rendkívüli aggódást. Igazából MÁR pár éve a vízszerelőnél megfogadtam, hgoy soha többet szerelőt nem hívok, csakhát: EZ mégiscsak gáz-ügy, ebbe jobb nem belekontárkodni. De miután a SZAKEMBEREK ennyire málészájak, innét kezdve, náluk biztos hogy én sem csinálom rosszabbul. Tehát megoldom. A túlforrósodásvédelem, az meg egy automatikus izé, tehát pár napig erre majd külön odafigyelünk, így nem lehet baj. Tudom mert megnéztem a szerkezetet. Legrosszabb esetben csak eláznánk. Vizes lenne a cirkó elektronikája, ami levágná a biztosítékot. Tehát legrosszabb esetben pár órán át nem lenne áram és cserélni kéne a cirkót 80ezerért, viszont abban működne a hőérzékelő, mert új. Tehát úgymond még a legrosszabb esetben is csak anyagi kár jöhet szóba, viszont ez nem fog megtörténni. Azé nem csakú bel a világba iktattam ki a védelmet, hanem azzal a megnyugtató tudattal, hogy eddig sem volt soha szükség rá, tehát a mi forróvízhasználati szokásaink mellett nem szokott túlmelegedni. Miután ezen a szokásunkon nem változtatunk, várhatóan nem lesz túlmelegedés ezután sem, tehát pár napig simán elvagyunk a túlmelegedésvédelem nékű, és punktum. Meg: UFF!

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:08:39

uh:(
Nekem szerencsem van, mer a Zuram eleve semmihez sem hiv szakembert:) megnezi, hogyan kell pl. furdokadat beallitani, es megcsinalja a vizvezetestol a komuvesmunkaig, vagy a kolkoknek csinal lentre villanykapcsolot, vagy.. n nem fenyezem, de nalunk meg nem jart szaki:)

viszont en ezt nem ertem! Miaz, hogy nem megy ki egy kis munkaert? meg kiakad meg onerzetes, meg szar munkat vegez?
Most komolyan ezek az emberek is kiakadnak, hogy milyen nehezen lehet megelni? Hat ugy rugnam seggbe, mint annak a rendje:)

Ma pl megprobalok kicsinalni egy ingeniert, akinek internetet kellett volna instalani, de nem talalta a problemat, mi meg igen, de baszott visszajonni. telefonba mar fuckingoltam(ez itt kotelezo!) de mivel az egesz ceg egy szar rajuk huzom a vizeslepedot. Az itt a szokas, hogy beprokalkoznak az ugyfelnel, egy ket csardzsal, ha az ugyfel nem lep akkor legkozelebb is beprobalkoznak. Szerintem szeretik a szemelyes kontaktokat:) De az enyemet mar tegnap se szerettek, ma sem fogjak:)))

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 11:18:46

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: jakérem FALUN mindenki ért mindenhez! :) Első autónk Lada volt, elakadtunk valahol ,már jöttek is ki a házakból, esemény volt, és MINDENKINEK volt egy tippje. Mindenki autószerelő volt :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:20:14

@Laci Today Magazin: pomaz, csak azert nem falu, mert Pest kozeleben van?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 11:21:14

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: ja és AMÍG elkezdték szétszedni a kocsimat kint az utcán, addig az egyik házhoz beinvitáltak ebédre. Mondtuk hogy hánemár, de mondták hogy dehunnem, ződborsófőzelék van, egyszerűen nem lehetett visszautasítani, éreztem hogy megbántanám őket.
Én személy szerint HÁROM púpozott tányér ződborsófőzeléket ettem, akkor már nem BÍRTAM többet, szuszogtam, "fijatalember, egyen még"
"nem, TÉNYLEG nem bírok már többet"
"tán nem ízlik?"
AAAARRRGGGHHH

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 11:23:08

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: Pomáz azé nem falu, mer valami marha kikiáltotta városnak. Az egyik főúton, ami egyébként 1km hosszú, nincs köztériszemetes. Helyette van három sornyi oszlopsor.
Pomázt kikiáltották néhány éve klímabarát városnak, vagy minek, mert szelektívek vagyunk. Én idén kezdtem volna szelektálni, erre megyek ki a megszokott szelektívgyűjtőhelyekhez: és MIND MEGSZŰNT!
Hát csak papíron vagyunk város, meg eu, meg mittomén. Én csak aludni járok oda, de: aludni jó.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:23:18

@Laci Today Magazin: latod le kell vinni a hazat falura, megcsinaljak, ingyenebed is van:)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:26:19

@Laci Today Magazin: haztol nem viszik el, ha kulon kulon rakod? tudod a fekete kuka melle?

itt siman energiat csinalnak, feldolgoznak mindent, kulon muanyag, papir, konzerv, uveg, kaja, fekete kuka az egyebnek

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:29:18

meg kulon a ruhat, meg vasalogyujtes:)))
viszont a netszolgaltatok meg itt hulyek:)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 11:37:38

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: nálunk amit a kuka mellé teszek, az ott is marad, HACSAk nem túrja szét valaki, márpedig, miért ne túrná ki? A karácsonyfa is ott van a kuka mellett, valamelyik szomszéd odahelyezte nagytudással. Képzeld ha egy 12lakásos társasházban mindenki a kuka mellé helyezné az újrahasznosítható cuccokat. Egy hét, és már az utcánkba sem lehetne behajtani.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:48:53

@Laci Today Magazin: kulturaltan kell pakolni, itt is vannak nem 17 hanem minimum 200 lakasos tomb es megsincs szetszorva, rendesen szepen lepakolva minden, es a begyujto csak kethetente jar.
Multheten total ledobbentem, mert amig csinaltam a dolgom, valaki katonas sorba rendezte az utcan a kukakat! Es nem a kukasok volta:)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.08. 11:52:00

@Laci Today Magazin: bocs! az viszont fontos tenyezo, hogy itt nincsenek olyan nepek akik szetdurjak a szemetet:)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 12:35:21

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
"valaki katonas sorba rendezte az utcan a kukakat"

Majd akkor szólj, ha megtanította őket szalutálni!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.08. 13:40:59

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: mosmá tessék menni elóvasni a lekfrissebb bejegyzés, írtam nőnapit!
süti beállítások módosítása