Rihaj!
Kínában gyártják a C919 típusú repülőgépet. Néhány megjegyzés:
-a repüléssel kapcsolatban az embereknek vannak elvárásaik: legyen olcsó, legyen kényelmes, legyen jó kaja, legyen biztonságos, legyenek csinos stewardessek, legyen pontos, satöbbi, de ezek közül ellenszavazat nélkül a "legyen biztonságos" a legfontosabb
-és ismerjük a "kínai" minőséget...
Akkor már csak egy kérdésem lenne, rákerestem erre a repülőgéptípusra, íme:
JÓL LÁTOM, HOGY CSAK ELEJE VAN NEKI???????
Mondjuk, ami nem tud felszállni, az lezuhanni sem, ugye?
( kivéve Lada, szakadék széléről )
(mielőtt bárki hozzákommentelné hogy bakker ez csak egy modell: TUDOM, de ez meg csak egy humorlap)
Azé gondókozzunk ee, hogyan működhet egy ilyen repülő...
-Az utasok elkezdenek felszállni, ilyenkor már javában duruzsol a motor.
Néha cserregő hangja van neki, de a stewardess csak legyint "csak egy pár rugó kiesett idefelé, de nem okoz gondot"
-Utasok felrakják a csomagokat a fej fölötti tárolóba, ami túl kicsi, de beleférnek a kis csomagot. Szok kisz comag fél bele. A fele kieszik az utaszok fejére, nem plobléma.
-A stewardess becsukja a gép ajtaját. Már harmadik próbálkozásra sikerül. Kicsit lötyög, de belülről átkötözi zsinórral. A zsinór a legdrábább kínai selyemből készült.
-elkezdődik a pushback. A gépet nekitolják az átellenes oldalon lévő hangár falának, de ijedségen kívül nem történik semmi, a hátulja meg amúgy is össze van már törve.
Stweardess megfogja a mikrofont, és bemondja a megszokott szöveget:
"Megkéljük az elsző tísz szolban ülő ulakat és picákat, kapcolni be bisztonsági óvszel meg.
Hátlébb szolokban nincs óv, megkéljük fogjad elősszen szék kaflája, gép ráz-zötyög, bukszit nem kell plafon bavelni. Lepülőn van ajtó négy, kettő vész, tűz esetén gép zuhanni keszd, lekupolodni, hátla-jobbla, nyugodt cendben ki lehet menni vész kijárda, alvó utaszokat nem zavalják. Gép elhagyásza előtte vesz fel kabát, kint mínusz negyven fok.
Nemszokála kezdjük felszolgálod étel-ital, cípős-szavanyú erősz leves. Szimalizzel vagy toászosz lizzsel kéled? Jó kutat nektek, leméljük eszeménymentes nem lezuhanász, Peking szálaz naposz idő"
-A gép nekilódul a kifutón, és felemelkedik a földről.
-A 410. kilométernél meghibásodik a jobb kettes hajtőmű, de nem baj, még galanciálisz, majd kijavíttyák.
A gép végülis valóban eseménytelenül leszáll Pekingben, az olcsó alumíniumfékek pillanatok alatt elkopnaknak, az utasok kiugrálnak örömükben, és megússzák a tűzijátékot a végén.
Üdv!
LT
ps most tudtam meg, hogy lehet feliratkozni.. AKINEK TECCIK, iratkozzon fee! Minden nap új bejegyzés!