HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

Bajusz

2011.01.25. 11:23 Laci Today Magazin

Rihaj!

Azt hiszem, eljött az ideje, hogy beszámoljak Bajuszról.

Bajusz egy roborovszki törpehörcsöglány. Hathetes korában hoztam el gazdijától, motorral. Úgy történt, hogy betettük egy kilyuggatott tetejű befőttesüvegbe némi faforgácsok közé, az üveget egy zacsiba, a zacsit pedig bezipzáraztam a motoroskabátom belsejébe, hogy ne érje a menetszél.
És kérem 42 km távolságból jött tehát haza a motoroshörcsög, 80km átlagsebességgel, nagy gyorsulások-fékezések, irányváltások minden, dehát most vagy felveszed a forgalom ritmusát, vagy halálragázolnak.
Éppen ezért, amikor megérkeztem, aggódva vettem ki kabátom alól a befőttesüveget: és BEKÖVETKEZETT, amitől tartottam!!! Szegény pára örök mozdulatlanságban feküdt némi forgácsokkal a feje búbján.
Megpróbáltam szakszerűen újraéleszteni: megrázogattam az üveget.
Erre kiemelte a fejét a forgácsból, és kérdezte ásítva-nyújtózkodva, hogy "mivan, már meg is érkeztünk?!

TÚLÉLTE! Csak aludt!

Igen, mert még felnőttkorában is olyan kicsi, hogy semmilyen élőlénnyel szemben nem tudja megvédeni magát, tehát önvédelemből nappal elbújik és alszik, éjjel pörög. És ugye nappal volt, és még a menetzaj sem zavarta abban, hogy megszokott alvásából kizökkenjen.

A roborovszki törpehörcsögökről annyit kell tudni, hogy kevésbé ismertek a dzsungáriainál, de kisebbek, aranyosabbak, és kb ugyanolyan büdösek. Emiatt kell lányt venni: a fiú még büdösebbet pisil, de mi szerencsére lányt vettünk.

Ha néha ki akarja venni a gyerek a ketrecéből, akkor NAPONTA kell kivenni, hogy kézhez legyen szokva, különben harap.
Kislányom tehát az első héten naponta kivette, aztán megunta, ezért tulajdonképpen szinte a legeleje óta ÉN foglalkozom a hörcsöggel, MINDEN reggel és MINDEN este egy kicsit.
Így tehát ENGEM nagyon szeret, odajön, felmászik a tenyerembe, hangosan köszön, ha a gyerekszobába lépek, és ünnepekkor üdvözlőlapot küld a munkahelyemre.
Mindenki mást megharap, hát így jártunk. Viszont ÉN minden nap játszhatok vele!

Két hónap múlva az is kiderült a hörcsöglányról, hogy igazából fiú. A "büdös" szerencsére túlzás volt, szerintem nem az, de erről családunkban megoszlanak a vélemények (feleségem ellenzékben van, nekem meg rossz állítólag az orrom).

Fontos tulajdonsága még, hogy nappal alszik, és éjjel pörög a mókuskerékben. Gondoltam már rá, hogy generátort kapcsolok a kerékhez: a hűtőszekrény áramfogyasztását biztosan megtermelné. A baj az, hogy ilyen fordulatszám mellett a mókuskerék veszettül nyikorog. Mondtuk neki, hogy HALKABBAN, meg hogy TÚL GYORSAN MÉSZ, de nem érdekli.
Éppen ezért hétköznap éjszakára leszereljük a mókoskereket, hogy a gyerekek tudjanak aludni. Hétvégén a gyerekek kint alhatnak a nappaliban  (amúgyis mindig ott szeretnének), és akkor pöröghet Bajusz.
Így tehát mind a gyerekek, mind Bajusz mindig nagyon várják a hétvégéket.

Mivel a mókuskerékbenfutás egyhangú lehet, egy mini képernyőt szereltem fel neki, amin végtelenítve a tavalyi F1 futamról Kimi fedélzetikameraállása látható szimulátorként.

Maga az állat nem túl okos, de nem is fér bele túl sok ész, hiszen az egész állat ráférne egy régi típusú 1.44-es lemezre.
A kis kiterjedés azért is jó, mert egy kézben elfér, és a másik kéz egyetlen ujjával egyetlen pillanat alatt elvégezhető a "simogatás" mint procedúra. Aki sokáig szeretné simizni, annak rengeteg apró mozdulatot kell begyakorolnia. Illetve, nehéz külön csak a buksiját simogatni, hiszen elkezded, és már a végére is értél.

Tud pacsit adni.

Farka nemigen van, ezért nem is csóválja, így tehát nehéz lenne kutyával összetéveszteni.

Házőrzésre kifejezetten alkalmatlan.

A gondozásába persze nem csak a simogatás tartozik bele. Születése óta (jelenleg kilenc hónapos, már felnőtt) szóval a kilenc hónap alatt 3000 forintnyi mindenféle magvakat fogyasztott el.
Erre mondják, hogy drágábbb a benzin, mint az autó, mert az egész állat összesen 700 forintba került fejjel lábbal mindennel együtt.
Nagyon szereti a zöldségeket, bár a csípőspaprika után úgy hallottam, elejtett egy durva káromkodást, amit most nem idéznék. Másnap pedig belobbant alatta a forgács.
De nem baj, mert a  faforgácsot amúgyis néha cserélni kell alatta, és mi néha ki is cseréljük. Ilyenkor mindent körbejár, és ellenőrzi hogy ismét helyére került-e a mókuskerék, a Lak, a wc-papírguriga-alagút (mindig friss), a kaja meg a szalma. Inni nem iszik, ezé kee neki a friss zőccség.

Bajusz neve onnan ered, hogy a bajsza nagyobb, mint ő maga. Eredetileg Picur volt, de ez lányom szerint lánynév, ezért amikor fiú lett, át kellett keresztelni. Azóta tanácstalanok vagyunk, így 50-50%-ban hívjuk Törpének és Bajusznak.
Persze biztos sokan fognak támadni, hiszen mi a fenére jó egy törpehörcsög?
Nos kérem:

-jó pl. távirányítósautó-tesztpilótának. Betesszük a távirányítósautóba, és megy, mint az őrült. Nekimegy a falnak, kirepül az első szélvédőn, persze, mert nem volt bekötve.

-csapatépítő tréninghez kiváló. Hiszen a gyerek kiveszi simogatni, elejti, állat befut valami alá, és a család együtt keresi az elkövetkező két hétben. Addig a szobaajtót sem szabad kinyitni, mert akkor évekig kéne keresgélni.

A roborovszki törpehörcsög persze nem teljesen új nekünk: igazából a szomszédnak volt egy, Igornak hívták. Úgy ismertük meg, hogy egy nyári napon a szomszéd kislány bőgve jött ki, hogy IGOOOR, IGOOOR!
És hirtelen azt hittem, szakított a barátjával, pedig még nincs hét éves, amikor kiderült, hogy egy törpehörcsögöt hívnak így, és kiszabadult, és kiszaladt a kertbe. Hiába keresgéltük.

Este aztán locsolok, és valami fura barna kavics van a fűben. Gondoltam kidobom a kavicságyra a többi közé, a gyerekek szokták széthordani a kavicsokat játszani.
Hát nem kavics volt. Igort öntöztem már vagy tíz perce jéghideg vízzel, ott ült összeázva-összefagyva, és csak nézett rám, és eszében sem volt elfutni. Illetve ha gondolt is rá: merevre volt fagyoskodva, tehát nem futott el és kész. Igort visszaszolgáltattam a gazdájának, "szedjétek szét és szárítsátok meg, a mobilomon is ez segített", és a szomszédék ölelgették és melengették Igort, aki aztán megmaradt, sőt további 17 kisgyermek nemzésében vett részt, tehát látható, hogy a roborovszki törpehörcsög szinte elpusztíthatatlan.
(Bajusz NEM Igor leszármazottja, nincs köztük rokonság)

üdv,
Laci Today

utóirat: tegnap belevezettem a chilipaprikába a 220 Voltot, és NEHOGY KIPRÓBÁLJÁTOK, nem jó érzés, nagyon durván csíp!

24 komment

Címkék: bajusz törpehörcsög roborovszki

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr832611924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.01.25. 12:51:33

Te egy ALLAt vagy Laci!!!!!!:DDDDDDDDDDDDDDDDD
Koszonom a mai napi rohogesadagot:)))))

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 13:11:02

:)
mi a hörit (RIP) éccakára mindig kitettük a fürdőszobába ketrecestől, hogy mókizzon kedvére, és mi is aludhassunk. de ez túl eccerű, mi? :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.25. 13:13:56

@Lewyke: köszömm az elismeré...

@Dr. Körömlakk ®: EZ az állat túr meg minden, csak úgy repül a forgács. Elég, ha a saját helyén kell söprögetni utána...

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.01.25. 13:21:32

Kár, hogy a hörcsögök színvakok… bár gyakran én is színtévesztő vagyok és felcserélem a közlekedésben a színeket pl. a pirosat még zöldnek látom :)

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 13:23:51

@Laci Today Magazin: tudom, a mienk is túrt, nade kisseprű, kislapát, és kész. inkább körbeággyazzátok az egész települést? :)

kortók zolla 2011.01.25. 13:27:12

@Laci Today Magazin: Téged olvasni munkahelyen meglehetősen veszélyes és feltűnő jelenség. A höri leírásán és jellemzésén, funkcióbeli mivoltán folyamatosan nyerítettem. Ami folyosóra nyíló egyszemélyes irodában hang erővel járó tevékenység. Mellesleg tökéletesen ábrázoltad a barátkozós, emberhez szoktatós fázist, ugyanezt végigjátszottam hét dzsungáriaival meg négy vagy öt tergeri kucuval. A kivevős-leejtős-mindannyian keresgélős cucc is megvolt nemegyszer...
szóval ez nagyon találó lett...
@Dr. Körömlakk ®: ugyanezt én is elkövettem gyakorlatilag majdnem egy éven keresztül. (és tényleg egyszerű megoldás. és hatékony.)

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 13:31:52

@kortók zolla: köszönöm az igazolást, mindigis tudtam, hogy egy (vagy több) zseni vagyok :)

kortók zolla 2011.01.25. 13:40:32

@Dr. Körömlakk ®: és szerény :)
azért ez télleg nagy dolog, hogy egy félisten igazol és dicsér)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.25. 13:42:48

@Myta: nehajcsá a pirosba be, mer lehet hogy jövök oldalró naccsebességgee...

@kortók zolla: köszönet! ha teccik iratkozz fel és ajánlj barátaidnak, főnökeidnek! ha nem tetszik, ajánlj ellenségeidnek és a volt magyartanárodnak! A leejtésről még annyit, hogy a hörcsög, hörcsögmivoltából adódóan a pofazacskójában tartja a heti kaját. És akkor leejted és szanaszét szóródik a pofijából a cucc, nem győzöl söprögetni utána...
avagy, gyerek leejti a gyerekszobában a hörcsögöt, és a nappaliból bekiabál anyuka: "mi tört szét?"

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.25. 13:46:15

@kortók zolla: Te félisten vagy? Ismerősnek jelölhetlek valahol? Jár ez előnnyel? annyi előnyöm már eleve van, hogy öcsém pap.

kortók zolla 2011.01.25. 13:57:56

@Laci Today Magazin: na igen a hörik elképesztő, hogy mi mindent begyömöszölnek a pofazacskójukba. az én egyik hörim komplett földimogyorót tolt be akkurátusan a pofájába héjastul szőröstül-bőröstül. de igazán akkor kacarásztam amikor tolta volna kifelé, mit össze nem kínlódott szegénykém...

a félistenségemnek története van, igazából egy kedves internetes barátnőm kiáltott ki annak egy másik blogban. Igazából egész istennek kiáltott ki, aztán feleződtem, pedig nem vagyok radioaktív, bár sokat hallgatom a radiot, főleg vezetés közben. ha ismerősnek jelölsz egy félistent az ojan előnnyel jár, hogy fél lábbal a paradicsomban érezheted magad. Főleg, ha belelépsz a kecsapos vödörbe...

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.25. 14:08:46

@kortók zolla: paradicsomról hallani sem akarok, tavasszal ültettem négy palántát,ÚGY belombosodott hogy saját magát árnyékolta le, és satnya lett a termése. Idén pálinkát ültetek.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 14:18:36

@kortók zolla: jajjanyám, mégegy zseni, vigyázz, mer így hajlik a tér, hogy az időt (14,13) ne is említsem...

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 14:19:44

@kortók zolla: jajjanyám, mégegy zseni, vigyázz, mer így hajlik a tér, hogy az időt (14,13) ne is említsem...

kortók zolla 2011.01.25. 14:30:21

@Laci Today Magazin: szakaggyon meg a blogmotor, elnyelte a komentemet.
valami ojasmit írtam, hogy ijen pálinkapalánta kellene nekem is, ha beválik, de csak ojan amellik nem nől meg csak bokor nagyságúra, mer a magasabbakat nem érem fel, mert kicsi termetű enber vagyok. a pálinkát meg szeressem. illetve nemis! gyűlölöm, útálom a pálinkát ezért pusztítom ahol érem. Főleg az olimpia alatt. Érem érem után.

kortók zolla 2011.01.25. 14:32:01

@Dr. Körömlakk ®: a velveten is elvesztettem a fonalat, meg most itt is... :))) szóval mivaaan? nem értek sztártrekül. meg dűnéül sem.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 14:38:28

kurrva duplázó
zolla neked nunid vagy kukid van?

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 14:40:39

@kortók zolla: pedig roppant egyszerű. nemtom másképp leírni.
ha a zsenikből sok van egy négyzetméterem, akkor az már hajíccsaja teret. na.

kortók zolla 2011.01.25. 14:47:52

@Dr. Körömlakk ®: a duplázó a metálos dobolásnál van, amikor egy lábdob van a szerkóban és egy csuklós(ami nem azt jelenti hogy rekeszizom rángása van)-kardános kétpedálos lábgéppel zakatolsz a bőrön. de szerintem pontos meghatározásért kérdezz meg egy dobost. javaslom csemetét. ezzel kireült hogy kukim van. aztán ha kapok az asszontól nunim is. kőcsönbe. félórára.
a zsenis cuccot már értem, de ki lehet a hajíc csaja?

kortók zolla 2011.01.25. 14:48:55

vazze, gyön a vonat. otthonról folyt köv. pápá!

kireült=kiderült.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.25. 14:56:35

@kortók zolla:

hajíc csaja a dobné született cin etelka

Atolla 2011.01.25. 20:39:42

R.I.P. Karácsonykor sajnos elhalálozott a Hörcsink:(!Egy szép éve volt nálunk.Van egy halovány lila gyanúm hogy nem kölyök korában került hozzánk. Mivel harapott kézhez szoktatni már nem lehetett viszont szerette rágni a körmöm:D A szagáról megítélve fiú volt.
Anyám úgy hívta" Az a dög"!
Lehet érezni a közte és a kis szürke, szőrös, gyors állattok között lévő feszültséget:D

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.01.27. 11:04:42

Dzsungáriaink nekünk is van. Este meg reggel mikor kicsit magányba vonulok mindig játszom is vele :-) ezért szeret is engem. Viszont a kölkök már kétszer is nyitva felejtették a ketrec ajtaját. Első alkalommal éjjel arra ébredek hogy valami mászkál a takarómon - azt hittem hogy egy madárpók vagy tarantulla vagy mi a szösz 1 ezred mp alatt berittyentettem.
Felugrottam és próbáltam világítani a telefonommal de rajta volt a billentyűzár ezért csak kb 1,5 mp-ig világított ami alatt épp megláttam a kis állatot, már majdnem felvettem mikor megszólalt az asszony "lehet hogy egér..." Mire én inkább: "ott szalad kapd csak el gyorsan"

:-))))

Végülis meglett, túl élte, azt mondjuk még értem, hogy kimászott a ketrecből de hogy a fenébe jött le 2x is a kb 130 cm magas szekrényről? Szerintem bázisugró. Tuti egyszer betolt az arcába egy ejtőernyőt.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 11:08:14

@ISándor: igen, nem lejönni szoktak, hanem lezuhanni. Könnyűek, rugalmasak és pihepuha bundájuk védi őket a halálos becsapódástól. A mienket mét nem hagytuk nyitva, de családlátogatáskor óvóvnéni lelkesen a kezébe vette, majd Bajusz menekülőre fogta. Ilyenkor szokott szétszóródni a pofazacskójából a heti kaja...
Én egyébként úgy szoktam, ha éjjel mászkál rajtam valami, hogy
1) drágám... nemost...
vagy
2) először 8-10-szer rálövök a célra a hang irányában, és csak aztán nézem meg, mi volt az.
süti beállítások módosítása