Rihaj!
Facebookon lőttem ezt a trendi zöld színben pompázó kisautót:
1 - A csákány azért kell rá, hogy azzal lehet lefeszegetni a hátára ragasztott benzinkannát, hogy utána attól megszabadulva, ki tudd nyitni a csomagtartót, amiben van a túracipő arra az esetre, amikor nem megy a Trabi.
1a - az autó hibrid, hiszen benzin- és lábüzemű, attól függően, hogy megy magától, vagy tolod.
2 - Az autó attól volt veszélyes, hogy a csákány, rögzítéséből adódóan, erős fékezéskor a menetirányban előre kirepül, páncélökölként funkcionálva. Tehát ilyen autóval mindegy, hogy megállsz-e, amikor nagy sebességgel közeledsz gyalogátkelőhelyhez, amin gyalogos van: ha nem állsz meg, elütöd, de ha sikerül is megállnod: agyoncsákányozod.
Innét származik az a régi köszönésforma, hogy "Csákány!"
3 - Az autó tetején található konzervdoboztető az autó szellőztetéséért szolgál. Menet közben is nyitható, amennyiben az autóban a vezetőn kívül tartózkodik még egy személy, aki kinyitja. Elég csak elfordítani a kallantyút, ezután a menetszél felrántja a tetőt, hátracsapja, ezáltal kerek szellőzőnyílást nyitva a tetőn, illetve hátracsapódáskor a hátsószélvédőtől is megszabadulunk, kereszthuzatot biztosítva.
A konzervtető egyben bizonyíték arra is, hogy ezt az autót városi harcra fejlesztették ki: a mai parkolási viszonyok mellett, elég, ha az autó befér egy parkolóhelyre, nem kell tudni kiszállni az ajtaján oldalt, hiszen a tetőnyíláson át is távozhatsz.
4 - A jobb első tükör helyén található zöldre festett Kindertojásbelső célját még kutatjuk, esetleg kommentekben lehet tippelgetni. Az is lehet, hogy a fedélzeti komputer kihelyezett tájolóegysége van benne.
5 - Az autó antennáját kifejezetten direkt tették jobbra-hátra úgy, hogy az előrefelé íveljen: így tolatáskor is kitűnően lehet a Kossuth rádiót hallgatni.
6 - Az autó elejére szerelt vadrács mindenképpen hasznos, hiszen ha reggel, amikor kiállsz a kertből, csak visszahajtod a kocsibeálló kapuját, akkor hazafelé menet este csak simán nekimész, az autóval kinyitod és már be is álltál, ezáltal magas minőségű extrakomforthoz jutsz, hiszen nem kell kiszállni kapunyitás miatt az autóból, és mégsem költöttél méregdrága távirányítós kapunyitó berendezésre.
Hozzá kell tennem, hogy a valós életben, az én saját édesapám konkrétan minden este így állt be a velencei nyaralónk kertjébe, igaz, hogy azt egy a képen láthatónál jóval nagyobb méretű és teljesítményű autóval, egy Wartburggal tette.
7 - Az autó oldalán található keresztnek is fontos funkciója van: amennyiben az autóban szorulsz, és nem tudsz a konzervlyukon sem távozni, DE le tudod tekerni az ablakot, akkor még mindig megkérhetsz valakit, az ablakon kikiabálva, hogy patentolja le a csákányt, és csapjon vele nagyokat az autó oldalán található célkeresztre.
Ez a funkció nem elérhető hirtelenfékezéssel történő megállás után, hiszen olyankor, lásd 1. pont, a csákány már nincs az autón, sőt, adott esetben pont azt az egy embert csapta agyon, aki egyébként pont hogy ő szabadított volna ki ebből az egyébként igen mutatós járműből.
8 - az, hogy ezt a járművet kifejezetten háborús célra használták, abból egyértelmű igazán, hogy 92-es oktánszámú keverékbenzin való bele. Ezzel kisvárosokat 4-6 óra alatt, metropoliszokat 1-2 nap alatt teljesen el lehet gázosítani. A nagyobb munkák kedvéért szerelték rá a pótbenzin kannát, mely egyben a csomagtartófedél biztonságosabb zárásáért is felel.
9 - A benzinkannával kapcsolatban nagyon fontos megjegyzés:
9a* - ne fékezz hirtelen, ha jönnek mögötted
9b - ne tolass épületnek, oszlopnak, nagyobbtestű állatnak, sziklafalnak.
Mindkét esetben nagyot fog szólni a kanna.
* - 9a kiegészítése: amennyiben előtted járdán gyalogos kel át, mögötted pedig autó jön, akkor nagyon gyorsan kell döntened, hogy hirtelen fékezel, vagy elütöd a gyalogost. Ezért erre a helyzetre jobb előre felkészülni:
-ha a gyalogátkelőn legalább kettővel több gyalogos van, mint ahányan az autódban ülnek, akkor inkább fékezz rá: egyet agyoncsapsz a csákánnyal, ti felrobbantok amikor beléd jönnek hátulról, de legalább egy túlélő marad
-ha a gyalogátkelőn eggyel több gyalogos van, mint ahányan az autódban ültök: akkor mindegy hogy mit csinálsz. Ha hirtelen fékezel, azt az eggyel többet agyoncsákányozod, a maradék ha sikerül megállnod, életben marad, de ti mind meghaltok. Ha nem sikerül megállnod, akkor azt az egyet azért agyoncsákányoztad, ti életben maradtok, de a többi gyalogos meghal, tehát túlélők létszáma tekintetében teljesen mindegy, hogy hirtelen fékezel, vagy sem.
-ha a járdán ugyanannyi, vagy kevesebb gyalogos van, mint ahányan az autódban ültök, akkor fölösleges fékezni, hiszen az autód elejét vadrács védi, és úgy lesz kevesebb halott, ha fékezés nélkül továbbhajtasz. Nagy gázzal, hogy aki esetleg még szenvedne, gyorsan meghaljon a kipufogógáztól, ezzel megrövidítve szenvedéseit.
10 - az autót csak nyári használatra javasoljuk, mert mint egyértelműen felismerhető: a hátsóablak fűtésszála több helyen is szálszakadásos.
A fényképért köszönet Pap Jánosnak, akinek nincs ilyen autója, sőt nem is pap, ellenben akárhonnan is nézzük: ő a Jani!
Üdv!
LT