HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

Fa állítás

2011.12.21. 22:27 Laci Today Magazin

Rihaj!

Templomunkban minden évben fát állítunk, ahogy idén is. Én már rég voltam, még kamaszkoromban, gondoltam, idén újra megnézem.
Előtte Attila atya szólt, hogy most meg a másik fenti reflektor égett ki, azt kéne kicserélni. Mindig nekem szólnak, mert más nem mer felmenni, én sem merek, csak vonz a hülyeség. Viszont sehogyan nem tudtunk időpontot egyeztetni, márpedig a faállításra meg kell legyen az izzócsere, a faállítás szombat reggel lesz, tehát én jöjjek le szombaton a roráté utánra.
Mondom is, hogy akkor fél nyolcra ott vagyok.
Az késő.
Hát mert mennyi a roráte?
Fél óra.
Na azé fél nyolc!
Dehát az hatkor kezdődik!
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Igen, mert öcsémék urak, ők a belvárosban hétkor kezdik, és én abból indultam ki.
Szóval lementem a templomba szombat reggel fél hétre, és roráté után hoztam is volna a létrát, nade, itt szervezett munka folyik!
Tehát előszöris jelzünk Laci bácsinak, de ő mondja, hogy előbb a kisfákhoz kell a létra.
Jó.
Egyszercsak látom,  hogy jön a motorosfűrészes gyilkos! De kiderült, hogy csak jött Zoli bácsi, hogy a kis fák aljait egyenesbe vágja. Jó hangja van egyébként templomban a benzines motorosfűrésznek, kicsit emlékeztet Bach D-moll Toccata és Fúgájára.
Aztán szóltak, hogy induljunk a Nagy Fáért.
Mentünk. De nem ám fel a hegyre valami erdőbe, hanem egy mellékutcába mentünk, ahol tehát korahajnalban egy kertesházban Zolibácsi ismét felébresztette a motorosfűrészt, és fekvőhellyel kínáltunk egy olyan tizenegykét méteres fácskát. A szomszédok örömére.
Én persze reménykedtem, hogy közben nem kel fel a házigazda, mert ha meghallja, hogy lopják a fáját a kertjéből, még idecserdít a puskájával.
De kiderült, hogy meg volt beszélve. Ő engedte be Zoli bácsit meg a többieket. Most már csak ki kellett hozni a fát a kertből. A házfal és a kerítés között csupán egyautónyi szélesség volt, néztem is, hogy hogyan hozták be anno ezt a fát?? Hacsak, ide nem nőtt!
Morfondíroztunk, ez egy kb 400 kilós fa, hogy akkor most hogyan.
Be kéne állni a platóssal, hogy egyből itt felrakjuk a fát, és kiviszi.
Csak nem fér be a házfal és a kerítés között.
"Béláim az Úrban, gondolkozzunk!" Toljuk odébb a házat!
Túltoltuk.
Végül aztán kivittük a fácskát kézben.
Az utca mókás, mert meg van süllyedve, hatalmasnagy pocsolya van az úttest szélén, többméter hosszan, és kb másfél méter szélesen. Tehát úgy néztünk ki, hogy állunk értetlen arccal a fával a kezünkben, és át kéne vinni a fát a pocsolyán a platóshoz. Közülünk EGYnek volt gumicsizmája. Dehát, a fát is teljesen más tizenvalahányan vinni, mint egyedül, mégiscsak négyszáz kiló ugye. Szóval ő mégsem viheti át a pocsolyán egyedül...
Végül a platós odatolatott, ettük a szívét neki.
Amikor meg odébb ment, jött egy kisbusz, az olyan negyvennel végigment a pocsolyán, mint egy jetski, mi meg katolikus hívő emberek, hát, a többiek nevében nem beszélnék, de én olyat mondtam neki, ha hallotta volna, elkárhozok.
Így is.
Még jó, hogy a berúgósgatyám volt rajtam, a többiért kár lett volna.
Aztán elkísértük a fát a templomba. Ezt a jetskizést én is kipróbáltam a kocsival, amikor már nem volt ott senki.
Aztán behoztuk a fát. Voltunk ott annyi lelkes ember, hogy végül én csak integettem a fának Jedi-mozdulatokkal, az meg jött, mert hozták.
Ezután a fa valahogy letevődött a földre, és leállt a munka.
Néztem is, hogy hová tűnt ez a sok jó ember? Egyszercsak meglettek oldalt, csoportosulás volt. Megkerestem az okát, kettő oka volt neki. Az első:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek itt szebbnél-szebb, jobbnál-jobb zsíroskenyérkék, amikre három rétegben dobáltuk a hagymácskákat, és hozzá:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez ilyen kannás szőlőlé vótt. Ezé átt a munka kéremszépen, a reflektor odafent, az meg várhat.
Végül aztán befektettük a fát a szülőcsatornába, kapott egy köldökzsinórt, valahogy így:
És akkor fentről a karzatról húzták, lentről tolták kézzel, meg partvisokkal, én meg voltam a fényképész:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

It már majdnem áll. Közben a kép jobb felső részénél a ferde fal felső sarka fölött látható a beteg reflektor is. És a következő lépésnél már állt is a fa:

Illetve csak MAJDNEM állt, mert elkezdett eldőlni. Ez még a kisebbik baj. Lóg az a szééép fehér kereszt a levegőben. Hát jó, hogy artista nincsen rajta, mert nem győzött volna kapaszkodni, úgy himbálózott. A legnagyobb baj az volt, hogy a fa alja elkezdett kifelé csúszni. És nem tudták megfogni, mert nehéz. Na. Hát ezért nincsenek erről fotók. Mert itt már rohantam a fa alját fogni. Nem azért, mert olyan erős legény vagyok, hanem mert 67 kiló. Még ketten odaugrottak, meg a másik négy aki eleve ott volt, így együtt már voltunk olyan súllyal, hogy a fa sem izeghetett már annyira. Persze vissza kellett tolni a helyére. Heten, amiből három fér közel hozzá. Számoltunk, hogy akkor háromra lökjük. Mindenki más iskolában tanult számolni, így véletlenszerűen lökdöstük. Az volt a baj, hogy a helyzet súlyosságára való tekintettel, egyszerre többen is számoltunk hangosan, aztán ki kire figyelt. Voltak egyébként izgalmak, mert ha dől a fa, mégiscsak hülye érzés alatta lenni, elhangzottak olyan szavak is, amik egyáltalán nem templomba illőek, pláne karácsonyfa alá, de végül a fát visszatessékeltük a helyére.
A porcelánkereszt sem könnyű darab, neki is örültünk, hogy nem szakadt le.

A végén aztán a reflektorizzócsere is megvolt, majdnem a faállítás előt: utána.
De most minden áll és ragyog!

A végén, már úton elfelé onnan, kérdeztem egy havert, hogy
-Te, és az izzósorok?
-Azokat Janibácsi szokta felrakni, csak előbb átszögeli az ágakat!
-MICSINÁL?!??
-Átszögeli. Ahol túl sok, onnan levágja tőből, és ahol ritkás, odaszögeli!
 

Nakérem. KARÁCSONYFAIGAZÍTÓ!
Milyen szép mesterség!

Üdv!
Laci Today

6 komment · 2 trackback

Címkék: karácsonyfaállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr613481829

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gesztenyével töltött pulyka recept 2011.12.23. 17:14:24

Recept elkészítési módja: A megtisztított pulykát kívül-belül besózzuk, hasüregét bedörzsöljük majoránnával. Hagyjuk egy órát á

Trackback: Jézuska és Télapó 2011.12.23. 17:13:54

... igaz történet nyomán ... írta: Gáspári Marianna  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mertcsak 2011.12.22. 10:37:19

Rihaj!

Karácsonyfával csak én járok úgy minden évben, hogy 1.5 métert le kell vágni belőle, mert nem fér be a szobába?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.12.22. 11:59:59

@Mertcsak: gondukottam és arra juttam, hogy kőtözz nagyobba!

Mertcsak 2011.12.22. 13:18:04

@Laci Today Magazin:

Avagy átütöm a födémet és akkor az egereknek is lesz fájuk a padláson.

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.22. 23:11:17

most akkor a belvárosban később hajnalodik? más időzóna, vagy mi?

macamuca [IHUN] 2012.03.05. 14:52:14

"Lóg az a szééép fehér kereszt a levegőben. Hát jó, hogy artista nincsen rajta, mert nem győzött volna kapaszkodni, úgy himbálózott."

Van rajta. Csak rögzítették, ezért nem kell kapaszkodnia.
Egyik barátom pap, ő mondta = tuti infó! Kérdezd meg tesódat :))))

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2012.03.05. 21:05:11

@macamuca: t'om, hogy oda van szgelve (bár rögzítés szempontjából én a csaarozásra esküszöm), de a mi templomunkban csak kereszt van.
süti beállítások módosítása