HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

Ettem Amazón paprikát!

2011.09.19. 09:50 Laci Today Magazin

Rihaj!

Kérem az történt, hogy elmentünk szombaton Márianapozni, de ÚGY, hogy kocsi nélkül, tehát végre egyszer egy olyan buli, ahol ihatok, de azért megfogadtam, hogy úriember maradok, MAXIMUM annyit iszom, hogy a hányásomon hazáig azért el tudjak csúszni.

(a túlzásoktól lementesítve viszont be kell vallanom, hogy CSAK a pálinkát szeretem, az viszont hamarabb elkezd nemízleni, minthogy be tudnék rúgni tőle, tehát töredelmesen bevallom, bármilyen antimacsóság is, de nem szoktam berúgni).

(de azé 9 felest megittam, csak attómég csak virágoskedvű vagyok).

Szóval a negyedik feles után mászkáltam házigazda Lacibácsival a kertjükben, és eljutottunk az erőspaprikákhoz. Többféle volt. Lacibácsiban is volt már szilvalé, plusz a tájszólása, bennem is volt annyi, hogy a tudatom emelkedett állapotban volt, tehát:
-Ez mind erőspaprika?
-Ijgen Lacikám.
-Megkóstolhatom?
-Há ömmagában nagyon erős, de...
...addigra lekaptam egy erőspaprikát, pirosat, beharaptam egyben, mert frissen najon szeretem. Jó zamatos.
-VIGYÁZZ, mondom hogy erős... namivan, nem csíjp?
-hmmmmmmmmm........ megkóstolok egy sárgát is!
-Vigyázzá, az méjgerőüssebb!
Azt is bekaptam egyet. Lacibácsi egészen közel hajolt, és az arcomat fürkészte. De mondom, vótmán bennünk akkó. Távolról csókolózó párnak tűnhettünk.
-TÉLLEG NEM CSÍJP? Ilyet még nem láttam, hogy egyben egyék a paprikájmat!
Közvetlenül ezután kapcsolt, hogy ő a vendéglátó, én pedig a vendég, tehát:
-Figyejjé, ehecc, van bőüven! Meg, ott is van! Amazóun!
Erre igen elkerekítettem a szemem, miaz, hogy Amazón, ilyet még nem ettem:
-...??.. "AMAZÓN" ???
-Igen! Amazóun!
Néztem, hogy az a paprika jóval hosszabb, mint ezek.
-De: úgyértem, hogy az AMAZÓN paprika, az Amazonas mellől?
-Várjá, odaállok mellé -odaállt -"Itt is van paprika, emezeeeen". Így má jjaú?

De mondom, mentségemre legyen mondva, hogy én ezt a szót nem használom, én úgy mondtam volna, hogy "azon". Ezen kívül megtévesztő volt, hogy az "amazóun"-t hosszú ó-val ejtette, maga a paprika meg valóban másképp nézett ki, mint a többi.
Meghát a szilvalé má dógozott.

Azóta Tiszavasváriban ezt a hosszú erőspaprikát Amazónpaprikának hívják a tiszteletemre.

Üdv!
Laci Today

 

11 komment

Címkék: amazónpaprika

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr573237800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.09.19. 10:14:13

már azt hittem, jön valami scoville-es bátorságpróba....

Ugyandehogy (törölt) 2011.09.19. 10:23:09

@Laci Today Magazin: a paprikák erősségét a scoville skálán adják meg

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.09.19. 11:17:28

@Babette_: nemtuttam. Én csak izé vagyok. Nem szakértő. Fogyasztó.

Hang Ember 2011.09.20. 12:13:50

Fald fel Amerikát! helyett Fald fel Tiszavasvárit! by Laci.

Hmmm. kilenc feles... és csak virágos kedved volt... már ellátást kívánok, de kettőnk közül én vagyok a hangember :D

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.09.20. 13:00:29

@Hang Ember: najó de délután négytől nyolcig négy óra alatt ittam meg a kilenc felest. Ez alatt ettem sok töltöttkáposztát szalonnával, meg sütikék és pereckék és miegymások. Nyilván éhgyomorra másképp hatott volna.
De az első három még éhgyomorra érkezett...

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.09.26. 10:01:37

@Babette_: TECCIK!!!! "András kidőlt a sorból.. de nem is a paprika dőlesztette ki, hanem a fogkrém" TÍZ PONTOS!!! :)))

magáról a mértékegységről mint objektív mérővalamiről, nem sokat tudtam meg, de a videó tetszett ettől függetlenül :)

Ugyandehogy (törölt) 2011.09.26. 10:08:27

@Laci Today Magazin: nehajjámeg tudatlanul:

"Scoville organoleptikus tesztje [szerkesztés]
A csípősség Scoville által kidolgozott eredeti módszere a Scoville organoleptikus tesztje.[1] Az eredeti eljárásban a paprikából készült oldatot cukros vízzel hígították addig, amíg a „csípést” a tesztelők (eredetileg öt kóstoló) már nem tudták érzékelni; a csípősséget a Scoville-skálán a hígítás mértéke adja meg. Ennek alapján a kapszaicint egyáltalán nem tartalmazó édes paprikák (például a zöldpaprika) Scoville-értéke nulla, mivel oldatuk hígítatlanul sem csípős. A másik végletet képviseli például a Habanero chile, az egyik legerősebb paprika. Ennek 300 000 feletti SHU értéke azt jelzi, hogy a kivonatot több mint 300 000-szeresére kell hígítani ahhoz, hogy már ne érezzük csípősnek.
A Scoville-féle organoleptikus teszt legnagyobb hátránya a pontatlanság, mivel szubjektív emberi érzékelésen alapul."

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.09.26. 11:15:06

@Babette_: na, hát így már értem. Habanero paprikát keresek megvétel céljából!

Ugyandehogy (törölt) 2011.09.26. 12:15:41

@Laci Today Magazin: azom speciel nincs, de többféle chilivel rendelkezem:)
süti beállítások módosítása