HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

hörcsögvadászat

2011.02.23. 12:27 Laci Today Magazin

Rihaj!

Tegnap munka után hazaértem, és kétségbeesett hang várt otthon:
-Apaaa, megszökött Picuuur! (igen, mert a gyerekek Bajuszt Picurnak hívják, a roborovszki törpehörcsögről van szó)

Bajusz persze nem tud megszökni, mivel az ajtók csukva voltak, de legalábbis a ketrecből ki lett emelve simogatás céljából, le lett ejtve, és métréktelenül el lett tűnve.
Így aztán minden ajtót becsuktunk, és egyenként elkezdtük átkutatni a szobákat.
Ez úgy zajlik, hogy mindent fel kell pakolni a földről, hintaló1, hintaló2, legosdoboz1, legosdoboz2, ágyneműtartók, kincsesládika, babaágy, stb.
Ami azért jó, mert ez egyfajta csapatépítőtréning: asszony menekül nehogy ő találja meg, te pakolsz, gyerek aggódik:
-apa, izzad a tenyerem
-jóvanjóvan, nyugi meglesz az
-NEM AZ, HANEM Ő!!

Végül persze nem lesz meg. Van két hatalmas szekrény a szobájukban, berendezve egyenként kb 150kiló, ezeket ekőrébb húztam, tükörrel-elemlámpával mögéjük néztem: ott sincs.
SEHOL nincs. Mosógép mögött sem. Mindegy: minden ajtót csukva tartunk továbbra is, csináljuk a megszokott dolgainkat, Bajusz éjszakai állat, most nyilván valahol alszik, majd ha a gyerekeket leraktam aludni, szépen elcsendesedünk, én teszek ki neki kaját, és bízom abban, hogy nem spájzolt a pofazacskójába négynapi eledelt, mert akkor négy napig fülelnem kell, hogy mikor mászik elő.

A biztonság kedvijér', én bementem még egyszer a gyerekszobába, nagy csöndben hallgatózom, egyszercsak kapirgálás a szekrény OLDALA mellől... JÓÉG, ez bent van a szekrény és a fal között, MEGVAN, és beszorult nem tud kijönni, GYEREKEEEK!!! MEGVAAN! Dejó, apa, dejó, hol?

hát... a szekrény oldala és a fal közötti résben... az előbb megmozgattam ezt a szekrényt, oldalazva húztam előre, előbb az egyik, majd a másik felét... LEHET, hogy kapirgálni még tud de ezek az utolsó életjelei, kitudja... APA NAGYON IZZAD A TENYEREEEM, elhúzzuk a szekrényt a faltól: hát OTT nincs... de akkor hol lehet...
Hát kérem. A szekrény két oldalt leér a földig a lábazattal együtt, meg elöl is. Viszont hátul nincs lábazat.
Bajusz nagy valószínűséggel a szekrény mögé esett (az alsószekrény úgy van kialakítva, hogy két kis olvasósarok van rajta, oda lehet csücsülni olvasgatni, amiket fölötte a polcról elvesz az embergyermeke), Szóval Eszter a szekrényen üldögélve ejtette el Bajuszt. Bajusz meg beesett a szekrény mögé, és hátulról bemászott a szekrény alá.
És mivel méretre gyártottuk a szekrényt, nem tud kijönni a szekrény s a fal között, mert még egy törpehörcsög sem fér át ott.

A 150 kilós szekrényt természetesen semmi kedvem nem volt kimozdítani a helyéről, ott jó neki, ahol van... úgyhogy az előlapi lábazatot bontottam meg, csináltam elöl egy kis rést, hogy CSAK ott, de ott ki tudjon jönni, és lekapcsoltuk a villanyt, és magokat szórtunk oda, és vártunk.
Nem jött. Lehet, nem is látja a sötétben a magokat, eleve rossz a szeme.
Utánozni kéne a magvak hangját, akkor hátha megjön az étvágya...
Persze, milyen hangja van a magvaknak? Nos, a törpehörcsög annyira kicsi, hogy úgy táplálkozik, hogy beül a tálkája közepére és kapirgál. És a magvak egymáshoz érnek és kopognak-sercegnek.
Úgyhogy az ujjammal kevergetni kezdtem a magvakat, de Bajusz nagy ívben tojt rá.

Radikálisabb eszközökhöz kell folyamodni.
Először a lelkére próbáltam hatni: elmondtam neki, hogy a kis párcentis teste fölött nyolc centire egy százötvenkilós szekrény hatalmasodik, és lehet, hogy elég veszélyes ez ránézve.
Persze Bajusz tudta, hogy a szekrényt apám készítette, tehát nem fog rázuhanni.
Úgyhogy kis elemlámpával nemzavaró, de látható fényt generáltunk neki a Menekülés Útja felé.
Ő meg bent lapított leghátul, hát kinyitottam a szekrényt, és a feje fölött hatalmasat csaptam a szekrényre. Hátha megijed, és kirohan.
Ennek kötélből vannak az idegei.
Vagy: töksüket.
Nemtom.
Tehát kiugrasztani sem lehetett a nyulat a bokorból. Akkor már kicsit mérges voltam rá, hogy hát ennyit kéretni magát, hogy megmeneküljön attól a biztos haláltól, hogy éhen veszik a szekrény alatt, hát ilyen nincs! Ugye ha kutyád lenen, egyszerűen csak kihívod és jön. Ennek beszélhetsz!

Jóska bácsi, a székely paraszt jut az eszembe, amikor beleesik a kútba és fuldoklik. Rohan ki a neje, a fia, a nagyobbik fia, jön át a szomszéd is, leeresztenek egy kötelet, és naaaagynehezen, együtt felhúzzák Jóskabácsit a kútból. Az meg kikecmereg, veszettül elkezd röhögni, még a térdét is csapkodja, ami pedig székelyföldön illetlenség.
-Apuka! Min nevet ilyen törvénytelenű?!
-Azon édes fijam, ha én ott lent elengettem vóna a kötelet, ti mind hogy hanyatt estetek vóna!

Szóval a hörcsög ott figyel bent és röhög az életmentési próbálkozásaimon... gondoltam, rágyújtom a szekrényt, de nem jó: füst lesz a szobában.
Úgyhogy szereztem egy partvisnyelet, és azzal kiterelgettem őszentségesméltóságát.

Na így kaptuk el Bajuszt. Majd ha egyszer meghal, tuti, hogy sakál lesz az utódja! Az legalább nem fér be a szekrény alá!

Üdv
Laci Today

ps. a fenti családi program 1óra 47 percig tartott...

12 komment

Címkék: bajusz hörcsögvadászat

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr462683342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.23. 14:38:57

hétvégén majdnem hasonlóan fogtam egeret:D

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.02.23. 14:52:29

Kicsit olyan ez a történet, mint egy párzási rituálé! ...és Bajusznál ez csak az előjáték…

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.23. 14:54:12

@Babette_: tényleg csak MAJDNEM hasonlóan, hiszen Bajusz, az egy szeretett lény, háziállat, családtag. Úgy kell elkapni, hogy ne essen baja.
Ha "csak" egy egeret kergetsz, olyankor gondolom feláll a hátadon a szőr (najó joghallgató lányoknak ilyen nincs), és bármiáron kell elkapni az egeret. Ölve vagy halva...

@Myta: úgy érted Bajusz szivat? Hazamegyek agyonverem. nem is fog sokáig tartani. Annyira kicsi, annyra nem tud ellenálást kifejteni, hogy élvezet sem lesz agyonütni.
Na inkább megsütöm élve.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.23. 14:57:55

@Laci Today Magazin: nyuszifül, kemény vagyok, mint a vídia, egy éve falusi lány ismét, KÉZZEL fogtam meg Egérkét!!

lh6.googleusercontent.com/_3ccklS3UTFE/TWQRWoA_3bI/AAAAAAAABvI/zaPawYH43Ws/010.JPG

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.23. 15:26:25

@Babette_: jogász egerész? Vidéki egérhallgatász???
Az egér elbújt egy joghézagban? És nem talált kiskaput? Így járt. A halálbüntetést büntetik?

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.23. 16:31:17

@Laci Today Magazin: Egérke önmaga A Joghézag: felfut a falon(!), beleszarik a falon levő láthatatlan pókhálóba, ellopja a kutya szárazkajáját, kilopja a zárt(!) dobozból a kutyacsokit, lenyalja a lábacskájáról az egérragasztót (ahelyett, hogy ott vergődne benne).
Máglyahalálra ítéltük.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.23. 17:50:48

@Babette_: ha nem csak úgy megrágicsálta, hanem valósággal ellopta a kutyakaját, meg felment a falon, akkor az SZUPEREGÉR!
Ti meg izzó trónon őt elégetétek!
HAHH!

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.23. 17:54:11

@Laci Today Magazin: ellopta. lopott hozzá valahonnan egy papírzsebkendőt, valami nejlont, és abból készített fészket.
íme:
lh3.googleusercontent.com/_3ccklS3UTFE/TWQSzmfoadI/AAAAAAAABvM/h7PKGQTkrS0/s640/003.JPG

szerintem belefér a karmámba e gaztett. amúgy se én csináltam, és nem is engedte az emberem, hogy legyek, amikor beleveti.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.23. 18:04:03

@Babette_: megnéztem a fotót. Ez nem megélhetési egér. Ez a látogatás szerintem egy leszámolási hadjárat része. Kedves a kézzeldíszített fakanáltartóizéke.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.23. 18:06:43

@Laci Today Magazin: akkor ez fordítva sült el neki.
azt a bögrét egy kedvenc főnökömtől kaptam. a saját kezével rajzolta.

a másik fotót is nézted? azon van Egérke ante mortem.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.23. 18:08:28

@Babette_: azt is megnéztem, de nem tudtam hogy Ő az, azt hittem hogy csak szimplán egy egér. Jaigen. Jobban megnéztem a fotót és a fakanáltartóizékét javítani akartam toll és napszemüvegtartóbögrére.

Dr. Körömlakk ® 2011.02.24. 16:20:05

nekünk így tűnt el 3 napra az egyik teknősünk. mindig kitesszük sétálni őket félnapokra, had mászkáljanak, amúgy is baromi nagyok, kell a mozgás. de a nagy nem volt meg. sehol. éccaka se lett meg. reggel a lépcsőházi faliújságra kitettem egy filccel írt felhívást, miszerint aki teknősbe botlik, az nem részeg, de hozza ide a hatos lakásba izibe.
senki se hozta.
harmadnap hallottunk kotorgálást az UGYANILYEN TECHNIKÁVAL KÉSZÍTETT, ámde éjjeliszekrény alatt. az ugye nem 150 kiló, kb 5, azt símán elhúztam, és kikaptam onnan a teknőst. élmény vót. örültem neki, szeretem a dögöket. jópofák. :)
süti beállítások módosítása