HTML

Laci Today

Horoszkópom dupla ikrek. szakértők aszongyák, ez bármire mentség lehet. Háromszor estem motorral, de ebből egyszer úgy, hogy csak toltam. Mit is írjak magamról? Harmincvalahány éves vagyok, Eszter és Péter apukája, Pomázi Suttyó, Belvárosi Csávó, Agresszív ex-Vízihokis, Őrült Biciklista, Potyakajakos, Repülőgéptervező. Egz utazásiirodában dolgozom, és akit melegebb éghajlatra küldök, még meg is köszöni, és fizet is érte. Egy fontos infó rólam: BÁRMIT el tudok rontani anélkül, hogy bántanám. Távirányító, mobil.... most épp a cégesmobil egyes gombja nem jó. Nincs valakinek egy felesleges egyes gombja? Meg egy kilóméterspirál is kellene. Ha olvastad a blogomat, mindenkinek RIHAJ!-jal köszönj, erről ismerik meg egymást a Laci Today olvasók! És ha tetszett, amit olvastál, holnap is klikkelj, mert minden nap új bejegyzés!

Friss topikok

  • Kincskereső: Rihaj! Régen jártam erre, most hirtelen kíváncsi lettem Épp röhögök ezen a cikken, mikor a férjem ... (2016.01.19. 23:26) Széthagyom, és?
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: de, átmentem? :D (2015.11.03. 11:00) ismétlés!
  • Laci Today Magazin: @Hidegen: köszi :) (2015.11.03. 10:57) Nehéz döntés
  • Laci Today Magazin: @-bobolysza-: .. mondjuk... meghajtanám... (2014.12.01. 08:38) adventi koszorú
  • Laci Today Magazin: @vén betyár: az semmi, állítólag Dugovics Titusz sem létezett... ha így folytatják, elfogy az össz... (2014.11.04. 19:43) akkor már inkább...

Linkblog

Tiszalöki Terminátorok Társasága

2011.06.14. 13:23 Laci Today Magazin

Rihaj!

A Terminátor, az nem hal meg, ugye?

Én két ilyen rokont említenék meg. Az egyikük: Kórikmama.
Kórikmamát tavaly bevitték kórházba, majd, mivel végelgyengülésben volt, hazaengedték meghalni. Mi fejvesztve rohantunk Tiszalökre, hogy még utoljára láthassuk. Ő rendesen haza is ment meghalni: lefeküdt az ágyába, fázott, ezért fejkendőben haldoklott napokig. Aztán ezt megunta, és kiült a tornácra meghalni. A végén, mivel már jött a tavasz, megunta ezt is, és meghalás közben megetette a tyúkokat, kigyomlálra a krumplifődet, egyszóval: vaklárma, kéremszépen.
És most megint lent voltunk Tiszalökön, és Dédi kórházban van, haldoklik szegényke, ezért bementünk hozzá Nyíregyre. Nem tud nyelni, csak folyadékot. Kérdeztük a rokonokat, mit lehet vinni neki?
-Kávét vigyetek szegénynek, mindig azt kér! Annyira sajnáljuk, eljárt felette az idő, de nem tud megállni a szíve neki!
Én mindjárt rávágtam, hogy bakker, hát mást sem adtok neki, csak kávét! Ő már rég menne, Ti meg felpörgetitek kétszázra a pulzusát, én kivinném a sportpályára, lemérném mennyit fut százon, és hívnám a Guinnesst, de komolyan, hát ennyi kávétól... Aztán egy másik helybéli rokon szólalt fel:
-Megmondta ott egy látogató, az mama baja, hogy nem engedi el egy szellem!
Na hát akkor már szétcsaptam közöttük, mert ezt KOMOLYAN panaszkodta Kórikmama egyik lánya... Mondtam hogy nemá, szellemek, peeersze!
Aztán bementünk meglátogatni, vittünk kávét ugye, meg joghurtot, meg dinnyét.
Dédi szépen megitta a fele kávét, megevett egy kis dinnyét, egy pohár joghurtot és egy pici kenyeret. Én már azt néztem, egészerőre kap, mindjárt pizzát rendel csípős pepperonival, ha így folytatjuk...  Ezután, mivel nagyon el van gyengülve, közelebb húzott, és így szólt, alig hallhatóan:
-Fijam, PÁLYINKÁT hozzatok mán nekem, na, csak egy nyeletet!
Én azt nem értettem, hogy EDDIG hogy nem kapott, merthát úgymond, "akinek már mindegy", az miért ne ihatna egy kortyot, ha ahhoz van kedve??
-Hálacikám, gyóccerezik, féére fog beszéni tőlle!
-Mama amúgyis félrebeszél már, nem? Mit árthat neki?
Így aztán elintéztem, hogy akik utánunk mentek, már vitték neki a pálinkát.

A másik terminátor: há Jóskabácsi!
Jóskabácsi még nem volt bácsi, még csak sima fiatalember volt, amikor felrobbant vele a gyár, ezelőtt olyan negyven évvel talán. Helikopteren kórházba szállították, majdnem 80%-ban megégett, más ebbe belehal - de hosszas munkák eredményeképpen életben maradt.
Ezután jópár évvel, pontosabban: olyan négy éve, már idős ember, megállt neki a szíve. Felesége hívta a mentőt, mire kiértek, már meg volt halva rendesen, hozták a defibrillátort, bebikázták, kórház, szívműtét - és újra ő győzött.
Harmadszor akkor győzött, amikor otthon kigyulladt nekik a biztosítékuk, és épp kéznél volt a felmosóvödör: abból löttyintette a vizet a biztosítékra. Ezt is megúszta. Bár, egy debreceni rokon, Lacibácsi szerint:
-Lacikám, én úgy gondolom, ott má bejövő áram nem lehetett. Mer' ha lett vóna: akkó Jóskabátyádnak nem lett vóna olyan jó napja aznap!

Ő tehát a Másik Tiszalöki Terminátor. Nála egyébként vasárnap vendégségben voltunk Margónap alkalmából, és feleségem megcsodálta az átépített konyhájukat:
-Jóskabácsi, nagyon szép lett!
-Még nem láttad?
-Nem!
-Pedig ez má azeltőt kész volt, mielőtt meghaltam!

Ilyet azért csak nagyon kevesen mondhatnak el magukról, ezért hívom én ezeket az ottani rokonokat egyre inkább terminátoroknak. Mindig ők győznek.

Üdv!
Laci Today
 

12 komment

Címkék: terminátor tiszalöki

A bejegyzés trackback címe:

https://lacitoday.blog.hu/api/trackback/id/tr82983033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicuri 2011.06.14. 14:47:17

DINNYÉT? ENNYIÉRT???

cicuri 2011.06.14. 14:57:06

:D Dinnyét, haldoklónak, mikor ilyen drága? :D :D

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.06.14. 15:02:31

@cicuri: nézőpont kérdése, szerintem nem haldoklik. Pillanatnyilag le van gyengülve mert nem eszik és 92 éves. Logikus hogy a nővéreknek nincs idejük minden nap mindenbeteget egyenként megetetni úgy, hogy Kóriikmama egy pohár joghurtot több, mint fél óra alatt evett meg. Tehát nem eszik tehát tovább gyengül.
megoldás ha naponta látogatja mindig más, aki aztán megeteti legalább naponta egyszer. Aztán hazaviszik.

cicuri 2011.06.14. 15:09:12

Kórikmamának mázlija van, hogy még ilyen messziről is mentek látogatni, csak hogy egyen. Az egészségügyi szarságokba meg ne menjünk bele, mert lerágott csont, mindenesetre: respekt. :) Kórikmama 4 prez! :D
(haldoklik egy fenét, amig eszik addig nem beteg - ezt mondja a párom is mindig a jószágra. :D )

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.06.14. 15:29:23

@cicuri: azért ERRŐl a Nyíregyházi kórházról legalábbis, illetve annka a pulmanológiai részlegének Ápolási Osztályáról:
Kórikmama kenyeret akart. HONNAN szerezzek amikor minden zárva. Mentem ki a folyosóra nővérpultot keresve: jobbra indultam el, jó messze megtaláltam. Nővér épp ebédelt, de egyetlen zokszó nélkül felállt, kinyitotta a konyhát és hozott két szelet kenyeret, "nem túl friss, de mi is ezt esszük". amúgyis joghurtba áztattuk, különben nem tudná lenyelni, az nem volt baj, hogy nem friss. És a nővér elnézést kért hogy épp eszik. Respekt. Amikor mamával végeztünk (NEMÚGY!!!) megkerestem ezt a nővért, hogy megkérdezzem mit tud mondani mamáról, mire mondta, hogy ő nem a mi részlegünk.
Szóval persze hogy messze voltak, mert a másikrészleg nővérpultjára mentem el véletlenül. És mondhatta volna, amikor kenyeret kértem, hogy nem az ő részlegük, e helyett szó nélkül kiszolgált. Aztán átbaggyogtam a folyosó másikvégére, ami a mi részlegünk, és ott is volt két nővér, és tök rendesek voltak meg minden. A pénzt határozottan NEM akarták elfogadni, dehát ebből a helyzetből már nehéz jól kijönni ezért leraktam a hűtőjükre.
Nagymama tiszta ágyneműben volt, még látszott az ágynemű éle, látszott hogy frissen cserélik neki naponta, az osztályon tisztaság volt és rend, és a nővérek rendesek aranyosak (és micsoda feneke volt az egyiknek) szóval le a kalappal!

kalapot írtam?

cicuri 2011.06.14. 15:44:18

@Laci Today Magazin: és micsoda földönkívüli élmény volt ez neked, képzelem! :S
Ez a ritkább, bár nekem is van EÜ-s tapasztaltom is meg ismerős is, és azt látom, hogy azért a legtöbbjük megpróbál 100%-ig ott lenni. Van olyan, aki néha kicsit hisztis, de ők is menstruálnak néha. :D
A legnagyobb az volt, mikor anyám gyomrát összefércelvén egy gázos gyomorfekély után ( állítólag 10 percen múlt az élete) márnap az orosz doki közölte velem, mikor bőgtem az ágy fölött:
"mit bőgni, nem pánikolni, örülni műtét sikerülni, mostmár meggyógyulni!"
Hát.. Utólag vicces, és ha belegondolok, neki van igaza: ha már fix, hogy rendben van minek sírjak???

VaTi 2011.06.15. 06:26:49

Isten éltesse az ilyen mamákat! Nagyon jó volt olvasni! Az én nagyikám (szintén Szabolcs) 83 éves, az ő nagy mondása: alacsony vérnyomásra kávé, magasra pálinka. Nincs isneki soha semmi baja :) Mikor egyszer megkérdeztem tőle: mama, te voltál már kórházban életedben? Azt mondta: voltam eccer. Még lyánykoromban, 1946-ban, mikor megrúgott a lú. :))) Imádom az ilyen csupa élet kis öregasszonyokat. Attól lennének betegek, ha nem kapálhatnák meg a kertet, vagy neadjisten valaki ostoba nem a megfelelő polcra rakná a befőttet a spájzban. Csuda erő van bennük, simán túlélnek mindenkit :)))

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.06.15. 09:29:59

@VaTi: naja! Fenti Kórikmama tette velem egyszer, hogy felküldött a cseresznyefára: leszüretelték, de fent nem érik el, "meg öreg vagyok émmá, nemtudok mán feemenni!"
ezért tehát felmásztam a fára. Egyszercsak megroppan mögöttem egy ág, ijedten hátranézek: CSAK FEJLÖTT!
Pedig AMÚGY, lent a földön már járókerettel tudott csak menni.

VaTi 2011.06.15. 09:42:43

@Laci Today Magazin: fél órája röhögök. A szép, hogy SIMÁN el tudom képzelni... :)))

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.06.15. 10:32:28

:))) szerintem vampirok:) marmint, a mindent tulelekre gondolok:)
Isten eltesse az idoseket:)
süti beállítások módosítása